Greitas ir sveikas maistas vaikams

Dalintis

Ugdyti ir formuoti sveikus mitybos įpročius svarbu nuo ankstyvos vaikystės – šiandien tai žino kiekvienas. Lygiai taip pat šiandien kiekvienas žino, kiek pastangų, laiko ir pinigų kainuoja šeimai ant stalo patiekti sveikus šviežius produktus. Maža to, sveikų patiekalų gamyba trunka visą amžinybę, o nuolatiniu bėgimo tempu gyvenančioms šeimoms laikas yra itin svarbus rodiklis renkantis pusryčių, pietų ir vakarienės meniu. Kaip pasirūpinti sveikų mitybos įpročių ugdymu, kai laiko labai maža? 

Sveikų patiekalų gamyba trunka visą amžinybę, o nuolatiniu bėgimo tempu gyvenančioms šeimoms laikas yra itin svarbus rodiklis renkantis pusryčių, pietų ir vakarienės meniu. Kaip pasirūpinti sveikų mitybos įpročių ugdymu, kai laiko labai maža? 

Nors greitas ir sveikas maistas skamba kaip neįmanoma misija, tačiau nėra viskas taip sudėtinga. Štai keli patarimai, kuriais nudodamiesi tėvai gali pasirūpinti sveika vaikų mityba ir viską suspėti laiku.

Pusryčiai – kosminiu greičiu

Rytas yra metas, kai visi galvotrūkščiais verčiasi per galvą, mėgindami suspėti ir sočiai pavalgyti, ir pasidaryti šukuoseną, išsilyginti drabužius, susidėti daiktus, pasigaminti užkandžių ir t. t. Žinoma, pusė šių užduočių galėjo būti atlikta iš vakaro, bet, o, tačiau… Kaip sutaupyti laiko pusryčiaujant?

  • Puikus būdas sutaupyti laiko ir papildyti vaikų organizmą vitaminais, yra pasiūlyti vaisių. Išspaustos obuolių, morkų, apelsinų sultys, įvairių vaisių kokteiliai, pavyzdžiui, banano, uogų ir jogurto kokteilis – tobula ryto pradžia vaikams ir tėvams.
  • Nesmulkintų grūdų dribsniai su pienu – dar vienas geras ir greitas patiekalas pusryčiams. Tai puikus kalcio, vitamino B ir ląstelienos šaltinis. O jei dar patiekalas pagardinamas uogomis ar vaisiais – tai jau dviguba sveikatos bomba.
  • Avižinė, grikių, manų, kukurūzų, trijų / penkių / septynių grūdų – nesvarbu, kokia košė. Bet kuriuo atveju tai yra vienas geriausių ir sveikiausių pasirinkimų pusryčiams. Košės užtikrina sotumo jausmą, bet neapsunkina organizmo. Priešingai – suteikia daug energijos.
  • Varškė yra vienas geriausių baltymų šaltinių. Varškėje gausu kalcio, fosforo – svarbių aktyvumo ir energijos palaikymo elementų. Ne visi vaikai mėgsta varškę, tačiau ją pagardinus medumi, uogomis ar vaisiais, nemaža dalis mažųjų patiekalą sukirs net apsilaižydami.
  • Daug maistingų medžiagų ir vitaminų yra kiaušiniuose. Tereikia juos išvirti ir patiekti su petražolėmis ar dažovėmis. Jei yra daugiau laiko, galima iškepti kiaušinienę ar omletą ir patiekti su šviežiomis daržovėmis –  dažnai vaikams kepti produktai patrauklesni už virtus.

Lengva ir greita vakarienė

  • Ne paslaptis, jog vakare vaikams reikėtų pasiūlyti vieną iš penkių dienos vaisių ir daržovių porcijų. Dailiomis juostelėmis supjaustytos morkos, paprikos, agurkai, kukurūzų burbuolės, vyšniniai pomidorai su maistingu avokadų ar žirnių tyrės padažu – idealios vitaminų lazdelės vaikams.
  • Jei šviežių daržovių vaikai atsisako, tuomet vertėtų pamėginti patiekti trintas daržovių sriubas. Gaminimo procesas paprastas (į puodą sumetamos pasirinktos daržovės, išverdama ir sutrinama plaktuvu), o patiekalas – maistingas, sveikas ir skanus.
  • Nemėgstantiems daržovių sriubos, galima pasiūlyti pienišką makaronų sriubą. Ją pagaminti trunka vos 10 minučių, o nauda – akivaizdi: šiltas pienas yra geros savijautos šaltinis ir puikus naktinio miego palydovas. 
  • Greitai paruošiamas ir lengvas patiekalas vakarienei – orkaitėje keptas omletas su daržovėmis.
  • Varškės apkepą tikriausiai mėgsta visi be išimčių. Tai lengvas, skrandžio neapsunkinantis patiekalas, kurį drąsiai galima valgyti prieš miegą. Varškėje yra daug „ilgo veikimo” baltymų, itin naudingų besivystančiam organizmui. 
  • Varškėčiai – dar vienas greitai pagaminamas ir nekaloringas patiekalas. Geriausiai varškėčius kepti orkaitėje, taip išvengiama papildomų riebalų. 

Kaip paskatinti vaiką rinktis sveiką maistą?

Siūlykite kuo daugiau vaisių. Vaiko trauką saldumynams mažinkite siūlydami džiovintus vaisius, bananą, vaisines juosteles, uogas. Pateikite gausų vaisių rinkinį, kad vaikas pats galėtų pasirinkti.

Patys laikykitės sveikos mitybos principų. Jei vaikas namuose nemato pyragaičių, sausainių, traškučių, gazuotų gėrimų vartojimo, didelė tikimybė, jog tokiais produktais vaikas nė nesidomi.

Valgykite visi kartu. Sėdėdami prie stalo, garsiai gardžiuokitės ir mėgaukitės sveikais produktais. Rodydami gerą pavyzdį, skatinsite vaiką sekti Jūsų pavyzdžiu.

Pasitelkite vaizduotę. Pasistenkite daržovių, vaisių ir kitų sveikų, bet nemėgstamų produktų patiekalus patiekti išradingai ir spalvingai. Įkvėpimo, kaip sveikų produktų valgymą paversti maloniu užsiėmimu, galite semtis čia:

Pasitelkite pozityvumą ir nepritrūkite kantrybės!

Nepraleskite nieko.
Prenumeruokite naujienlaiškį